42nd CSVS forum
tacan - Verze k tisku

+- 42nd CSVS forum (https://forum.falcon-4.com)
+-- Fórum: Falcon 4.0 (/forum-3.html)
+--- Fórum: Vlastní hraní (/forum-12.html)
+--- Téma: tacan (/thread-204.html)



tacan - mahro - 15.04.2014 10:25

..najde sa niekto kto mi vysvetlí navigaciu pomocou TACAN..v podstate to ovládam len po navolení TACAN canalu a prepnutí knoflíku na TCN sa mi nezobrazí vzdialenost k Tacanu a vlastne nevím ktorým smerom mám letet. Keď mám vzdialenosť zobrazenú som v pohode...


RE: tacan - kumrik - 15.04.2014 10:48

Uzitocne info su tu a tiez tu.


RE: tacan - Menny - 15.04.2014 10:57

Nevím jestli ti to pomůže, ale možná jo:

V původním Falconu, jsme měli jen přístup k záložnímu (BUCKUP) navigačnímu systému F-16. U aktuální verze, máme nyní přístup k oběma, záložnímu i „normálnímu“ systému. Zmiňuji se o tom, protože mnoho z Vás stále používá starý záložní systém, zatímco měli byste se opravdu začít učit, jak použít UFC k nastavení všech navigačních dat v kokpitu.
Záložní (BUCKUP) systém je umístěn v AUX-COM panelu kabiny. Když přepínač CNI je v poloze „BUCK UP“ – TACAN kanály a pásma mají být vkládaná právě z tohoto panelu kliknutím na číslo kanálu a X / Y pásma. Také musíš určit, jestli budeš sledovat pozemní nebo leteckou stanici. Toto je provedeno přepínáním T/R nebo A/A TR. A/A TR bude pro letecké vysílače jako tankery.
Nyní opět, není to správný způsob, jak to dělat, toto je jen záložní možnost jak to použít, když hlavní systém je nefunkční.
Správný způsob vkládání TACAN kanálu a pásma v kabině je přes UP-Front Controller (UFC) s použitím ICP a DED. Pro tuto činnost, samozřejmě přepínač CNI na AUX COMM panelu musí být přepnut do pozice UFC, toto nastavení je nutné udělat při ramp startu (podívej se do checklistu).
Stiskni T-ILS tlačítko #1 na ICP k vstupu na TACAN/ILS stránku v DEDu.
TACAN kanál pak může být zadán v zapisovacím řádku s použitím ICP tlačítek. Nejdříve zkontroluj, jestli jsou hvězdičky správně umístěné okolo zapisovacího řádku (DSC nahoru nebo dolů pokud to je potřeba) a stiskni ICP tlačítka 5 a 4, pak tlačítko ENTER za předpokladu, že chceš vložit TACAN kanál Amendola AB. V příkladu viz níže, obrázek nalevo zobrazen T-ILS stránku s vybraným AA TACANem 118Y.
Další krok je nastavení správného pásma. V F4 máme X pásmo (pro zem) a Y pásmo (pro vzduch). Přesněji vzato to není 100% přesné, ale je to způsob, jak by to mělo fungovat v F4. Pro změnu pásma, jednoduše vlož „0“ (nulu) do zapisovacího řádku a stiskni ENTER. To přepne pásmo z Y do X do Y… (podívej se na obrázek vpravo nahoře).
Poslední věc co potřebuješ nastavit u TACANu jde o T/R nebo A/A TR. To se udělá přepnutím přepínače DCS do pravé polohy (SEQ pozice). Hodnoty se budou přepínat z T/A na A/A TR a zpět.
Toto je také stránka, kde zadáš ILS frekvenci.
UFC je schopen rozlišit rozdíl mezi TACAN kanálem a ILS frekcencí, takže jestli zadáš do řádku 10930, UFC to pochopí jako ILS frekvenci a uloží to do FREQ řádku, potom co stiskneš ENTER. Jak si můžeš všimnout, BMS umožňuje mít na každé dráze svoji vlastní ILS a ILS frekvenci nezávislou na TACAN kanálu, jak to bylo u starších verzí Falcona.


RE: tacan - CopreX - 15.04.2014 15:14

Ještě bych podotkl, že TACAN stanice mají různý dosah. Například v Izraeli na letišti OVDA TACAN 088X má dosah 20N.M. a Ben Gurion TACAN 082X 100N.M.


RE: tacan - mahro - 15.04.2014 16:16

..no a to je môj problem, keď som mimo dosah navoleného TCN a nezobrazuje sa mi v okienku myslim DMI vzdialenosť, tak nie som si istý ako mám určiť smer k vysielaču. Podla tej malej šipky na obvode kružnice?
..inak ďakujem za predchádzajuce príspevky.


RE: tacan - CopreX - 15.04.2014 16:32

No pokud je ve vzduchu AWACS tak se ho asi zeptat na vector to home plate, aletět uvedeným kurzem dokud se TACAN nechytí.


RE: tacan - Menny - 15.04.2014 18:33

Další výcuc:

V reálném životě maximální dosah, při které TACAN vysílá, závisí na různých parametrech. V BMS se vzdálenost pohybuje mezi 20nm a 150nm. Pokud jsi mimo tuto vzdálenost, bude HSI označen velkými červenými praporky signalizující pilotovi, že tato zobrazená data nejsou použitelná.