29.03.2014, 9:42
Ještě ke komunikaci s AI. V BMS vás AI uslyší pokud jste na standardní přednastavené frekvenci.
Pro osvěžení paměti zde je výcuc z manuálu:
Rádio COM1, COM2 má 20 přednastavených kanálů. Přepínač záložního ovládání CNI u BUP (BackUP - „Záložní kanál“) má u UHF jen 19 přednastavených kanálů. VHF radio nemá záložní ovládání. AI stále používá „dobře známé“ kanály pro komunikaci – např. Flight1, Package1, „Guard“ atd. Ale nyní místo těchto přednastavených komunikačních kanálů nebo názvu funkce kanálů je nyní frekvence. Protože každá AI kanálová funkce je přidělena konkrétní frekvenci, pilot může naprogramovat tuto frekvenci do jakéhokoliv nastavení dle vlastního přání a funkce bude stále stejná.
V multiplayeru lidé můžou mluvit na kterékoli z přednastavených frekvencí. Trik je v tom, že 14 ze standardních frekvencí je také přiděleno AI wingmanům, takže lidé AI piloty slyší. AI znají pouze standardní seznam frekvencí a jsou schopni tě „následovat“, kdykoli nastavíš některou frekvenci z tohoto seznamu. Znamená to, že členové tvého letu tě budou schopni slyšet a zpět komunikovat na jakékoli z těchto frekvencí, které jsou přiděleny jako přednastavené 1-14. AI v Package tě uslyší pouze na frekvenci, které odpovídají Package 1-5 (ledaže AI v Package jsou také jsou členy tvého letu). AWACS a Tanker jsou stejně chytří jako AI ve tvém letu. Můžou komunikovat na libovolných z „dobře známých“ 14-ti standardních frekvencí. „Proximity“ je omezen jen na okruh blízkých letadel. „Broadcast/Gard“ vysílá všem AI ve tvém týmu.
Komunikace s AI wingmany. Musíš být naladěn na frekvenci, na které s tebou může Wingman mluvit (jedna z těch standardně přednastavených). Pokud nebudeš, nemůžeš mu dávat žádné rozkazy, neuslyšíš žádná jeho potvrzení ani info o tom, co právě dělá a ani neuslyšíš sebe, jak zadáváš wingmanovi daný příkaz. Snadno se přesvědčíš, jestli jsi naladěn na správnou frekvenci tak, že dáš „W“ a pak třeba „1“ a pokud neuslyšíš, jak říkáš wingmanovi, co má udělat, tak už je jasný, že nejsi naladěn na správné frekvenci (za předpokladu, že v nastavení zvuku máš zapnuté Pilot Voice). Typické používání radia u skutečné F-16 je UHF, normálně používané pro komunikaci s vnějšími jednotkami: ATC—ARTCC, zem, věž, přílet / odlet, atd. a při boji nebo cvičení, s řídícími jednotkami jako AWACS (DCA, Strike atd.), JSTAR nebo dalšími velícími a řídícími orgány. VHF je pak normálně používána pro vnitřní komunikaci letky, ale některé frekvence můžou být zdvojené jako koordinační síť v závislosti na účelu. Co to pro tebe znamená? Jakmile jsi ve výše uvedeném typickém nastavení, doporučujeme mluvit k věži, AI skupinám nebo lidem v dalších letech nebo skupinách na UHF a udržovat komunikaci uvnitř letky na VHF.
V single playeru může být nastaveno tvé rádio takto:
UHF 6 - (předvolba 6 pro Package) a změna UHF na frekvenci daného letiště při pojíždění, vzlet a přistání.
VHF 1 - (předvolba 1 pro Flight 1)
A více je v manuálu jako tabulka přednastavených kanálů.
Pro osvěžení paměti zde je výcuc z manuálu:
Rádio COM1, COM2 má 20 přednastavených kanálů. Přepínač záložního ovládání CNI u BUP (BackUP - „Záložní kanál“) má u UHF jen 19 přednastavených kanálů. VHF radio nemá záložní ovládání. AI stále používá „dobře známé“ kanály pro komunikaci – např. Flight1, Package1, „Guard“ atd. Ale nyní místo těchto přednastavených komunikačních kanálů nebo názvu funkce kanálů je nyní frekvence. Protože každá AI kanálová funkce je přidělena konkrétní frekvenci, pilot může naprogramovat tuto frekvenci do jakéhokoliv nastavení dle vlastního přání a funkce bude stále stejná.
V multiplayeru lidé můžou mluvit na kterékoli z přednastavených frekvencí. Trik je v tom, že 14 ze standardních frekvencí je také přiděleno AI wingmanům, takže lidé AI piloty slyší. AI znají pouze standardní seznam frekvencí a jsou schopni tě „následovat“, kdykoli nastavíš některou frekvenci z tohoto seznamu. Znamená to, že členové tvého letu tě budou schopni slyšet a zpět komunikovat na jakékoli z těchto frekvencí, které jsou přiděleny jako přednastavené 1-14. AI v Package tě uslyší pouze na frekvenci, které odpovídají Package 1-5 (ledaže AI v Package jsou také jsou členy tvého letu). AWACS a Tanker jsou stejně chytří jako AI ve tvém letu. Můžou komunikovat na libovolných z „dobře známých“ 14-ti standardních frekvencí. „Proximity“ je omezen jen na okruh blízkých letadel. „Broadcast/Gard“ vysílá všem AI ve tvém týmu.
Komunikace s AI wingmany. Musíš být naladěn na frekvenci, na které s tebou může Wingman mluvit (jedna z těch standardně přednastavených). Pokud nebudeš, nemůžeš mu dávat žádné rozkazy, neuslyšíš žádná jeho potvrzení ani info o tom, co právě dělá a ani neuslyšíš sebe, jak zadáváš wingmanovi daný příkaz. Snadno se přesvědčíš, jestli jsi naladěn na správnou frekvenci tak, že dáš „W“ a pak třeba „1“ a pokud neuslyšíš, jak říkáš wingmanovi, co má udělat, tak už je jasný, že nejsi naladěn na správné frekvenci (za předpokladu, že v nastavení zvuku máš zapnuté Pilot Voice). Typické používání radia u skutečné F-16 je UHF, normálně používané pro komunikaci s vnějšími jednotkami: ATC—ARTCC, zem, věž, přílet / odlet, atd. a při boji nebo cvičení, s řídícími jednotkami jako AWACS (DCA, Strike atd.), JSTAR nebo dalšími velícími a řídícími orgány. VHF je pak normálně používána pro vnitřní komunikaci letky, ale některé frekvence můžou být zdvojené jako koordinační síť v závislosti na účelu. Co to pro tebe znamená? Jakmile jsi ve výše uvedeném typickém nastavení, doporučujeme mluvit k věži, AI skupinám nebo lidem v dalších letech nebo skupinách na UHF a udržovat komunikaci uvnitř letky na VHF.
V single playeru může být nastaveno tvé rádio takto:
UHF 6 - (předvolba 6 pro Package) a změna UHF na frekvenci daného letiště při pojíždění, vzlet a přistání.
VHF 1 - (předvolba 1 pro Flight 1)
A více je v manuálu jako tabulka přednastavených kanálů.